Oplossingen
Internetmarketing

Internetmarketing: Krijgt uw website voldoende en het juiste publiek?

Internetmarketing begint bij het bouwen van een website. Een site moet bekend zijn en relevante
bezoekers trekken. Bovendien wilt u de bezoeker aanzetten tot een bepaalde gewenste actie. Om
dit te bereiken zijn een aantal marketinginstrumenten beschikbaar. Graag helpen wij u bij het
bepalen en inzetten hiervan.

De kern van internetmarketing: ken uw klanten en ken hun behoeften

De essentie van internetmarketing is dat u iets te bieden heeft waar mensen (uw doelgroep) naar
zoeken. Bedenk: mensen surfen met een reden. Het is belangrijk dat u goed in kaart brengt wie
uw online-doelgroep is. Op basis van die informatie kunt u uw marketinginstrumenten gericht
bepalen en inzetten. Internetmarketing omvat de deelgebieden: zoekmachine-marketing,
e-mailmarketing en contentmarketing.

Conversie van uw website
Conversie geeft aan welk percentage van de websitebezoekers handelt (actie uitvoert), zoals u dat graag ziet. Als één op de honderd bezoekers van een webwinkel daadwerkelijk iets koopt, dan is
de conversieratio voor die site 1/100 = 1%.

Gewenste acties voor uw website kunnen bijvoorbeeld zijn: een aankoop doen of, als u geen
e-commerce site heeft, bijvoorbeeld afspraak maken, informatie aanvragen, inschrijven op
een nieuwsbrief, verzoeken om offerte, brochure downloaden, kortingsbon afdrukken, enz.

Hoe trekt u meer bezoekers?
U kunt het aantal webbezoekers en conversie vergroten door:
1. beter in te spelen op de vraag (contentmarketing en juiste trefwoorden)
2. hogere zoekmachineplaatsing (zoekmachine-optimalisatie)
3. te adverteren in zoekmachines (Google Adwords)
4, te adverteren op ander websites (bannering)
5. via e-mail en e-nieuwsbrieven (e-mailmarketing)

Hoe kunt u de conversie van uw website vergroten?
Kernvraag: Welke informatie of andere inhoud moet u produceren om uw doelgroep aan te
trekken via internet en uw website. Navigatiestructuur en content dienen te worden afgestemd op
uw bezoekersdoelgroep (contentmarketing).

Investeren in marketing en efficiency levert nauwelijks rendement op bij een lage conversie. Een
kleine toename in conversie kan echter al meteen veel rendement genereren. En met enige
marketing-inspanningen kan dat rendement flink toenemen. Veel kleine bedrijven hebben geen
idee wat hun conversie is, terwijl ze toch investeren. Alleen het meten van conversie kan duidelijk
maken wat investeringen in de site opleveren, en of er wellicht nieuwe investeringen nodig zijn.

Weten wat internet als marketinginstrument voor u zou kunnen betekenen?

Bel (0578) 56 10 54 of e-mail ons voor informatie of een persoonlijk adviesgesprek!